Mamma får jag följa med?

Mamma får jag följa med och gå, jag springer mycket snabbare än dig..
De orden är ett minne blått, iallfall ur motionssynpunkt.. =)
Jag valde att ta en promenad idag. ca 5 km är den på. Leo ville följa med, han har länge gnatat och tjatat på att få följa med de första 500 m sprang han en bra bit före med sin lilla vattenflaska men brallorna var lite stora så stackarn fick lov att hålla i dem med. Vem fick sedan bra brallorna då? och vem sprang i kalsigarna?...sedan ja då fick jag lov att ringa fredrik. vi var vid skylten orvenbo, han hade traskat på bra. Men fredrik tyckte att jag sa att vi var hos orvendal..ha ha alltså inte lilla minibyn orvenbo utan vid några som heter orvendal. Vi hade väntat ett par min när vi beslöt oss för att gå igen- leo halvsprang vivilade efter någon km igen och jag fick ta han på ryggen några hundra meter.Hoppla mamma hoppla..där fick jag halvjogga med 22 kg på ryggen..tillbaka till militära stunder =) sedan jogga han yttligare en bra bit och tillslut fick han hoppla på min rygg en bra bit...hem kom jag VÄLDIGT slut och svettig...ha ha VÄLDIGT bra motion för mig med i mellanåt annrs var de lungt tempo..så vill ni ha bra motion? ge er ut på 5 km med 22 kg barn de kan bara sluta på ett sätt =)  och fixar barnet att gå de där 5 km då har du drivit på barnet och dig själv för slött =)
Du blir va du äter brukar Leo säga ha ha sötkorven och de stämmer ju =)

Kommentarer

Jag vill snacka om detta:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0