Funderar ni aldrig ni gravida?

Nu var det ju 8 år sedan jag var hemma med leo...8 år!!! sjukt vad tiden går fort...Även om jag då inte hade fast jobb, men ändå hög mammapeng eftersom att jag jobbat en del, fredriks firma va ganska så ny då...Jag brydde mig inte om mycket då. tog allt som de kom lixom Men nu då? fredriks firma går bra, jag har nästan dubblat min lön vi bor billigare har bara ett lån på huset inga avbetalningar..Så funderar jag massor, de gjorde innan jag blev gravid, räkna planera tänkte..sjukt lixom, är de någon 30 årskris? Jag funderade på om jag ska börja jobba 50 % efter 6 månader så kan ju fredrik va hemma också...ha ha fredrik sa att de ordnar sig men att han gärna ville va hemma om de är så att jag vill jobba men om jag känner då att jag vill va hemma så ska jag va hemma....Suck jaha man tackar ju lixom =) saken är den, nu när jag haft ett barn haft En bra slant över varje månad OCH jobbat betydligt mindre, jobbar ju som sagt dygn nu och då jobbar jag 7 dygn på 4 veckor, ni kan ju tänka er hur mycket ledig tid de blir. vad har jag gjort då? Inte så att jag kan strö pengar de vill jag inte säga, men de har vart några vändor till sala fikat och ja hmm slösat..lite då rå...jag har ju kommit in i det, Nu då nu blir jag ju ledig 1 år minst vad ska jag göra?? ja förutom att gosa med bebis? jag kommer ju att vilja åka hit och dit fram o tillbaka....Men man får ju inte mycket av fk de drar ju massor!! he he..så nu måste jag ändra vanor! snälla kan man få lite tips hur jag byter mina ONÖDIGA vanor?? För att de är ju inte så att bensin kommer att bli billigare heller =(

Kommentarer

Jag vill snacka om detta:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0