08.00

08.00 slog jag upp mina ögonen till en ljus stämma av Robbie williams angel...Tog tag i mobilen och ska snoza...DÅ ser jag att kl verkligen är är åtta...Åtta Ungen börjar ju tio över åtta, vid denna tid sitter vi i bilen och sjunger!

Morgonens äventyr eller menar jag morgonens, de utspelar sig på 20 min..


Jag springer in på toa och försker samtidigt väcka lillgrisen

JAG--Leo, leo vi måste upp!!

Leo--Nej mamma jag vill sova

Försöker tänka fort

Jag--Men Leo du ska ju öppna paketalmenacka

Leo--mamma du måste hitta mig först

jag vet precis vad barnet gömmer sig, under täcket förståss vart annars? Hur långt skulle han hinna på 30 s? Förmodligen en halv kilometer om vi bufunnit oss på kolmården, men nu är vi inte i en djurpark så förmodligen ligger ungen under täcket..
Då ska man skratta och säga vart är leo och så ska man skratta och dra av täcket..

Det blir

VART ÄR LEO::DÄR KOM NU

Jag fixar lite frukost som han kan ta med till skolan..annars vill han gärna vänta 20 min innan han äter frukost, de hinns inte med..Barnet springer fortfarande runt i sina blåa karlsonger..jag irrar runt och försöker klä mig jag med....i mina tanttrosor...


Efter 12 minuter är barnet påklätt i bilen..Jag är frustrerad över hur hårt isen sitter på bilens ruta..jag svär lite barnet vill hjälpa till att skrapa..jag tycker de är en dålig ide..barnet VILL hjälpa till...jag åker i väg och hoppas på att isen ska lätta,
framme har leos dörr hunnit frysa fast...på 2 minuter!! Jag sliter och drar,,men nej, han får gå ut på min sida...men vad gör han?? han försöker undvika gå på mitt säte...Han försöker slingra sig så han ska slippa sätta sin sko där jag sedan ska sitta...de är ju bra, men de har han aldrig försökt undvika förut..

In  i skolan..han vill inte sätta sig i samligen..fröken kommer inte heller ut inte någon av  dem..Hallå skriker Leo..Jag försöker få han att gå in, men han vill inte, han börjar nästan gråta..
efter fem minuter står jag och vinkar utanför och en glad leo där inne....



IDAG ska vi storhandla...kUL NOT

Kommentarer
Postat av: Liza E

Usch, va jobbigt det låter! Jag blir stressad bara av att läsa det hära...ni får gå och lägga er tidigare! =)

2009-12-08 @ 12:02:31
URL: http://lizaeklund.blogspot.com

Jag vill snacka om detta:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0