Risotto

Heter det så? Jag vet inte, men de skulle jag prova göra idag iallfall..jag gjorde fläskottletter och visste inte vad jag skulle ha till...eller jag?? Jag äter inte det där, jag gjorde matlåda till fredrik =) Och ser risotto ut som kattspyor så är jag en gormetkock.. ja jag vet jag ska ju inte se på Hells kitchen och tro jag kan göra som dem. Jag kanske ska googla lite eller kolla en kokbok innan jag sätter igång.. Men jag hade ju som sagt sett Hells och där gör de ju risrejen i varje avsnitt..Och som jag fatta så har de bara stekt på lite olika grejer..jag valde lök och svamp. fråste på det i såsär 5 min..hällde på vatten och lät de koka upp...i med ris och brassa på i 20 min, hade i kryddor..hmm helt olika kryddor som verkligen inte går i hop.. basilika organo samt chili/choklad krydda...låter inta allt för gott va? Men som sagt de är inte  jag som ska äta ha ha....Vattenet fick koka bort tills de blev ja..en kattspya och så en kottlett till det...vi får väl se om fredrik ätit det i morrn... Han är inte SÅ kräsen

Kommentarer

Jag vill snacka om detta:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0