FY FAN!

Kikade på tv 4 nyheter nyss. EN tant och en farbror har inte fått duscha på månader och deras mediciner har uteblivit av hemtjänsten, FY fan säger jag fy fan!! Hur 17 kan man behandla människor på det viset?? En gammal människa som kämpat hela livet och ska få ta de lugnt sista tiden i livet. Så behandlas de sådär!! Va är de för anställda!!???
Uch jag mår illa och jag blir så grymt ledsen...Är de en viss grupp av vårat folk som ligger varmt om mitt hjärta så är de våra gamla och sjuka här i vårt land och i övrigt!!!

FY

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag kännde precis som du, det är ju snart pinsamt att berätta för folk att man jobbar som usk i hemtjänsten när det finns folk som förstör. Jag har alltid varit stolt över mitt jobb. Och sen att anhöriga avlastade hemtjänsten, anhöriga har det väl tungt ändå. Helt rätt även att hon hade räknat medicinen. Sen har chefen mage att säga att det beror kunskapsbrist för vård av dementa. Wtf!

2010-03-20 @ 07:49:35

Jag vill snacka om detta:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0